Oktató vagyok Navigáció Navigáció bezár

Karajos András
általában 1-2 óra alatt válaszol   •    7 napja volt online utoljára


általában 1-2 óra alatt válaszol

7 napja volt online utoljára



Karajos András vagyok, 27 éves, újságíró. Végzettségemet az Egyesült Királyságban, a Brighton University Media Studies szakán szereztem. Eredeti végzettségem ellenére jelenleg többnyire nyelvoktatással és tananyagfejlesztéssel foglalkozom. Még egyetemista voltam, amikor az angol nyelvoktatás közelébe kerültem nyelvoktatóként. Habár kommunikációs végzettséggel nem meglepő talán, hogy szenvedélyem a helyes nyelvhasználat, végül az is kiderült számomra, hogy a nyelvtudás átadását sem szeretném teljesen abbahagyni. Az angol nyelvet egyedül kezdtem el tanulni tizenegy évesen. Néhány leselejtezett könyvet vásároltam meg a helyi élelmiszerüzletben, amelyekből először az angol nyelvtan alapjait kezdtem elsajátítani. Habár még fiatal vagyok, de amikor én tizenegy éves voltam, még nem igazán volt elterjedt az internethasználat vidéken, ahol éltem, így nem voltak díszes tananyagok, mint manapság, úgyhogy nekem a kicsit keményebb módon kellett elindulnom a nyelvtanulás útján. Még csak tizenhat éves voltam, amikor sikeres előrehozott érettségit és középfokú nyelvvizsgát tettem. Ma már naponta használom az angol nyelvet nemcsak munkám során, hanem a szórakozás terén is, hiszen személyes hobbim a film- és sorozatnézés. Szokták mondani, hogy nagy kincs a munkaerőpiacon a nyelvtudás, de az igazi kincs az, hogy olyan sorozatokat is végig tudok bindzselni*, amelyeknek se magyar szinkronja, se magyar felirata nincs. (A 'binge watching' angol kifejezés jelentése, hogy egy sorozat epizódjait egyszerre nézi meg valaki, s nem csak hetente egy-egy epizódot.) Mivel az egyetemi évek alatt a brit angol akcentussal találkoztam a leginkább, így sok esetben beszédemben a brit akcentust használom. A rengeteg amerikai sorozatnézés miatt viszont ez olykor keveredik az amerikai kiejtési móddal, vagyis azt mondanám, hogy a kiejtésem nem fajtiszta, hanem keverék.

Az óráim bemutatása

Amennyiben az első óra nem tetszik és nem kérsz második órát, úgy az első alkalom díját elengedem. Ha viszont ügyesen dolgoztam, akkor az első órát is kiszámlázom, hiszen a második óra igényével elismered, hogy elégedett vagy a munkámmal. Én a következőképpen gondolkodom a nyelvtanulásról: Középszinttől kezdve egy olyan módszert használok, amelynek keretén belül filmeknek, sorozatoknak, YouTube interjúknak és brit vagy amerikai influencerek/YouTube videósok videóinak és hangoskönyveknek részleteiből készítettem olvasás-, írás és beszédkészség, valamint hallás utáni megértés gyakorlófeladatokat. Emellett angol nyelvű társasjátékokat is szoktam használni az oktatáshoz. Éppen ezért mondom azt magamról, hogy az oktatási módszerem egyedien fiatalos, modern, XXI. századi és nyugat-európai. Sokan kerestek már meg azonban az úgynevezett beszédcentrikus nyelvoktatás gondolatával alapszinten is, de én nem hiszek abban, hogy önmagában a beszéd gyakorlása eredményre vezet, így alapszinten kizárólag ebben segíteni sem tudok. Az angol nyelvoktatás egy üzlet, vagyis egyértelműen itt is a lényeg a nagy pénz, főleg, ha nagyobb nyelviskolákról beszélünk. Tanultam marketinget és dolgoztam is a szakmában, így szakmai szemszögből mondhatom, hogy a beszédcentrikus nyelvoktatás gondolata rendkívül ígéretesnek hangzik, de valójában szemfényvesztés egy olyan nyelvtanuló számára, aki még nem tanulta meg a legfontosabb nyelvtani szabályszerűségeket. Pont olyan, mint egy ételreklám, ahol az étel gusztusosan néz ki, de ha láttál már 'Hogyan készült?' videót arról, hogy hogyan készül egy ételreklám, akkor tudod, hogy valójában az az étel, amely ott a reklámban van, nem is ehető. A beszédcentrikus nyelvoktatás gondolata azt az illúziót keltheti a nyelvtanulóban, hogy csak azáltal meg lehet rendesen tanulni egy nyelvet, hogy azt egy másik személytől halljuk. A beszédkészség fejlesztése nagyon fontos a nyelvtanulás során és az is nagyon fontos, hogy például anyanyelvi nyelvhasználóktól ellessünk bizonyos szófordulatokat és kifejezéseket, de előtte van még pár lépés, amelyet az a nyelvoktató, aki ezt a módszert használja, teljesen semmibe vesz és pusztán átgázol rajtuk egy szépen hangzó ígéret miatt, amely nagyobb pénzt tud hozni a konyhára. Az én véleményem az, hogy a nyelvtanulás matematikai képlete sokkal bonyolultabb annál, hogy csak annyi kell, hogy valaki beszéljen hozzád és akkor majd te is beszélni fogsz tudni. Én abban hiszek, hogy először meg kell értenünk az adott idegen nyelv nyelvtani rendszerét, vagyis a nyelvtani szabályait, s azokat a saját anyanyelvünk rendszerével összevetve kell megértenünk a tanult idegen nyelv szerkezetét. Különböző készségek, például az olvasáskészség, a hallás utáni megértés és a beszédkészség fejlesztésének akkor van értelme, amikor már a nyelvtani szabályokkal elméletben és gyakorlófeladatokon keresztül megismerkedtünk. Ekkor tudjuk csak megmagyarázni, hogy mások miért úgy írnak és mondanak bizonyos dolgokat, ahogyan azt teszik, illetve mi miért úgy írunk és mondunk valamit, ahogyan azt tesszük. Véleményem szerint a nyelvtanulás során a kérdés sosem az, hogy mit mondott a másik, hanem az, hogy miért úgy mondta, ahogy tette. Az sem utolsó szempont, hogy szókincs is szükséges a beszédhez. Amíg a nyelvtant szépen lassan elsajátítjuk, addig van időnk magunkra szedni szavakat is. Én így gondolkodom a nyelvtanulásról, s éppen ezért csak akkor tudok segíteni valakinek, ha ebben egyezik a gondolkodásmódunk.

Heti elérhetőség

KE
SZ
CS
SZ
VA
06:00 - 08:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
08:00 - 10:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
10:00 - 12:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
12:00 - 14:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
14:00 - 16:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
16:00 - 18:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
18:00 - 20:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
20:00 - 22:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
22:00 - 24:00
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak
2 órás időablak

Karajos András hozzászólásai

Oszd meg tapasztalataidat a
többiekkel és írj pár sort az
oktatódról. Új hozzászólás
 
 

Hasonló ajánlott oktatók

Török Zoltán Patrik Török Zoltán Patrik
28 napja volt online utoljára
Válaszidő gyors válasz
Heti elérhetőség sok időpont
Hozzászólások 0 vélemény

Nagy Lajos Nagy Lajos
6 napja volt online utoljára
Válaszidő gyors válasz
Heti elérhetőség sok időpont
Hozzászólások 2 vélemény

Angol 4500 Ft
Hegyi Zita Hegyi Zita
10 órája volt online utoljára
Válaszidő gyors válasz
Heti elérhetőség sok időpont
Hozzászólások 0 vélemény

Angol 4000 Ft
Görgess a tetejére