Oktató vagyok Navigáció Navigáció bezár

Így motiválják a magántanárok diákjaikat!

Így motiválják a magántanárok diákjaikat! több, mint 2 éve OnlineSuli

Hogyan készülnek fel egy magánórára?

Amikor magántanárként vállal valaki állást, az első és legfontosabb feladat a diákok megismerése lesz. Így megtanulják, pontosan mi a személyes motivációja a jelentkezőknek. Amikor ezt megértette, utána lehet a tanulók igényeinek megfelelően összeállítani a tananyagot.

Miért jár valaki magánórára? Csak szórakozásból akar tanulni? Mi motiválja? Szüksége van felkészítésre, vagy csak új tudást szeretne elsajátítani?

Ha egy diák csak kényszerből jár magánórára, akkor fontos megtalálni a belső motivációját, ami ilyenkor hosszabb időt is igénybe vehet. Az viszont mindent megér, ha fejlődésével fantasztikus jegyeket vagy kiváló teljesítményt produkál.

A magántanároknak érdemes kutatást végezni. Egy jó alapot jelent, ha az online órák előtt megkérdezi a diákokat, mi jelent számukra problémát, így időben fel tudod készülni a személyre szabott órákra. A különböző célok - mint egy felvételi, érettségi vagy nyelvvizsga -, eltérő követelményeket támasztanak a tanulókkal szemben.

A magántanár legfontosabb készsége a KOMMUNIKÁCIÓ. Jó, ha gyakran tesz fel kérdéseket a hallgatóknak arról, hogy mire van szükségük a képzések teljes ideje alatt. Ezzel valóban a diákok igényeire lehet szabni az online magánórákat, ami nagyban erősíti a bizalmat.

Hogyan lesz sikeres egy magántanár?

Hogyan lesz sikeres egy magántanár?

Fontos figyelembe venni a diákok tanulási stílusát is, és azt, miben van szükségük segítségre. Az online magánórák kínálják a legjobb lehetőséget arra, hogy egy képzés diák- és tanulás központú legyen. Csak annyit kell tennie egy magántanárnak, hogy hallgat és válaszol.

A diákoknak nem tanítható meg addig semmi, amíg nem ösztönzik őket arra, hogy élvezzék a tantárgyat és elhiggyék, lehetnek benne sikeresek. Mint már említettük, a motiváció fenntartásának kulcsa az alapos felkészülés. A legnagyobb kihívás pedig, a motiváció és az érdeklődés fenntartása.

A diákok azonnal észreveszik, ha felkészületlen a magántanár, vagy, ha nem naprakész a tananyaggal. Ha nem motivált, és nem tett elegendő erőfeszítést az aktualitások megismerésére, akkor mindkét fél csak vesztegeti egymás idejét.

Az online órák sikerét a diákok egyedi tanulási stílusának megismerése és a problémák feltárása biztosítja a sikeres felkészülést. Miután a magántanár megértette a tanuló igényeit, már könnyedén létrehozhat személyre szabott tananyagot.

Az alábbi lépések betartásával sikeresen motiválhatók a diákok:

  • A tanulók megismerése.
  • A célok megismerése, és az a tény, hogy mennyire ésszerűek és megvalósíthatók.
  • Pozitív és támogató környezet biztosítása.
  • Gyakori dicséret és építő jellegű kritikák.
  • Felfedezni, mi motiválja a diákot.

Az online óra csapatmunka. A diáknak éreznie kell, hogy van beleszólása abba, amit csinálnak, és bizonyos mértékben ellenőrizheti is. Kulcsfontoságú a nyílt és egyenes kommunikáció.

Az online órák legelején fontos közös célokat kitűzni, és azokat rendszeresen felülvizsgálni. Hiszen lehet a diák sokkal magasabb célokra törekszik, vagy nagyobb ütemben szeretne szintet lépni. Bármi legyen is a kitűzött cél, bármekkora kihívás is legyen benne, megvalósíthatóvá kell tenni a diák számára.

Az oktatási módszerek változásai ellenére a hagyományos iskolai környezet sok diák számára nem működőképes. A rengeteg ismétlés, véget nem érő előadások unalmassá válhatnak. Fontos tehát, az online órák kreatív módon történő megszerkesztése, amitől bátor és átgondolt lesz egy tananyag.

A hagyományos magántanári oktatási tevékenységen kívül is lehet megoldásokat keresni. A diákok gyakorlati módszerekkel tanulnak, így érdemes kísérletezni különböző ötletekkel, ami segíti a tanulók megértését az online órákon.

 
Görgess a tetejére